Vývoj   

GSX-R 750   1985 1986 1987 1988 1989 1990 1991 1992 1993 1994 1995 1996 1997 1998 1999 2000 2001

GSX-R 1100 1986 1987 1988 1989 1990 1991 1992 1993


GSX-R 750 F 1985

Po RG250 z roku 83 vyšla na trh Suzuki s použitím technologie závodního stroje s motorkou pro veřejnost, která byla představena roku 84 a v březnu 85 vypuštěna do prodeje. Prvně zde byl použit systém SACS, který snížil hmotnost o 10% oproti vodnímu chlazení. Spalovací prostor navržen na TSCC, čtyři ventily na válec ovládají dva vačkový hřídele(DOHC). Vačky jsou poháněny řetězem s automatickým napínákem. Rám byl již od počátku z hliníkové slitiny a vážil pouhých 8kg. Se svou hmotností byla o 40kg lehčí než tehdejší bežné sedmpade. Barevné provedení bylo bílo-modrá a červeno-černá.
MOTOR
Vrtání-zdvih Obsah Komp.poměr Karburátory Max.výkon Max.moment
70×48,7mm 749ccm 9,8:1 Mikuni VM29SS 100PS@10500ot Nm@ot
PODVOZEK GR75A-100001
Rozvor Úhel řízení Světlost Suchá hmotnost Pohotovostní hmotnost Pneu přední Pneu zadní
1425mm 64° 140mm 176kg kg 110/80-18 140/70-18


GSX-R 750 G 1986

Oproti loňskému modelu byla prodloužena kyvka o 25mm. Světla dostaly silnější 65/50W žárovky. barevné provedení zůstalo stejné. Byla představena první závodní verze GSX-R 750R coby monopost se suchou spojkou, tlumičem řízení a dalšími sportovními doplňky.
MOTOR
Vrtání-zdvih Obsah Komp.poměr Karburátory Max.výkon Max.moment
70×48,7mm 749ccm 10,6:1 Mikuni VM29SS 100PS@11000ot 67Nm@10000ot
PODVOZEK GR75A-107368
Rozvor Úhel řízení Světlost Suchá hmotnost Pohotovostní hmotnost Pneu přední Pneu zadní
1455mm ° 125mm 176kg 206kg 110/80-18 140/70-18


GSX-R 750 H 1987

Zesíleny přední vidle na průměr 41mm. Přední vidlice s tlumením PDF (Positive Damping front Fork) a systémem NEAS (New Electrically Activated Suspension), tlumič řízení po vzoru loňské verze RR, širší ráfky. Nevýhodou byl zadní ocelový tlumič, který moc nevydržel.
MOTOR
Vrtání-zdvih Obsah Komp.poměr Karburátory Max.výkon Max.moment
70×48,7mm 749ccm 10,6:1 Mikuni VM29SS PS/ot Nm/ot
PODVOZEK GR75A-112130
Rozvor Úhel řízení Světlost Suchá hmotnost Pohotovostní hmotnost Pneu přední Pneu zadní
1455mm ° 125mm 176kg kg 110/80-18 140/70-18


GSX-R 750 J 1988

Změny se dotkly převážně rámu, který byl svařen ze 45mm čtvercových hliníkových trubek-o 60% větší tuhost. Vidlice mají větší průměr a to 43mm. Nejkratší rozvor ve své třídě-1400mm.Vpředu čtyřpístkové třmeny. Zvětšen olejový chladič, snížený čelní odpor o 11%. Motor má o 3 mm větší vrtání a posouvá se červený pole do 13 000 ot/min. Změna karburátorů z plochých šoupátek na rovnotlaký o větším průměru difuzoru.Zmenšení kol z 18" na 17". Ale poněkud přibrala a to o zhruba 20 kilo.
MOTOR
Vrtání-zdvih Obsah Komp.poměr Karburátory Max.výkon Max.moment
73×44,7mm 748ccm 10,7:1 Mikuni BS36SS 116PS@11000ot 71Nm@9500ot
PODVOZEK GR77A-100001
Rozvor Úhel řízení Světlost Suchá hmotnost Pohotovostní hmotnost Pneu přední Pneu zadní
1407mm 65° 127mm 195 kg 227 kg 120/70-17 160/60-17


GSX-R 750 K 1989

Snížen rozvor o 5 mm. Pozměněny převodové stupně 2,3,4 a 5. Výfukové koncovky byly opláštěny nerezem a je to druhý rok co byl systém 4-2. Rozvor delší o 5mm. Barvy černo-šedá a modro-bílá.
MOTOR
Vrtání-zdvih Obsah Komp.poměr Karburátory Max.výkon Max.moment
73×44,7mm 748ccm 10,9:1 Mikuni BS36SS 112PS@11000ot Nm@ot
PODVOZEK GR77A-104392
Rozvor Úhel řízení Světlost Suchá hmotnost Pohotovostní hmotnost Pneu přední Pneu zadní
1410mm 65° 120mm 195kg kg 120/70-ZR17 160/60-ZR17


GSX-R 750 L 1990

Opět přišel dlouhozdvihový motor ze sportovnější RR verze, zesíleny ojnice, navržen nový spalovací prostor. Nerezový systém 4-2-1. Nové Upside Down vidlice o průměru 41 mm. Větší olejový chladič a zadní ráfek 5,5". Oproti loňsku přibyla i barevná kombinace červeno-černé.
MOTOR
Vrtání-zdvih Obsah Komp.poměr Karburátory Max.výkon Max.moment
70×48,7mm 749ccm 10,9:1 Mikuni BST38SS 114PS@11000ot Nm@ot
PODVOZEK GR7AA-100034
Rozvor Úhel řízení Světlost Suchá hmotnost Pohotovostní hmotnost Pneu přední Pneu zadní
1415mm 64° 125mm 193kg kg 120/70-ZR17 170/60-ZR17


GSX-R 750 M 1991

Nové kapotáž přinesla snížení aerodynamického odporu, zvětšeno sedlo a zadek dotvářela nová dvojlampa. Přechod z dřívějšího dvojvahadla na jedno vahadlo pro každý ventil.Ventily mají hrníčky s podložkama čímž se snížila setrvačnost o 5%. Výfuková vačka měla o 7° kratší otevření. Další vzrůst hmotnosti což se negativně podepsalo na místě na špici "výkon/hmotnost"
MOTOR
Vrtání-zdvih Obsah Komp.poměr Karburátory Max.výkon Max.moment
70×48,7mm 749ccm 10,9:1 Mikuni BST38SS 114PS@11000ot Nm@ot
PODVOZEK GR7AA
Rozvor Úhel řízení Světlost Suchá hmotnost Pohotovostní hmotnost Pneu přední Pneu zadní
1415mm 66° 125mm 208kg kg 120/70-ZR17 170/60-ZR17


GSX-R 750 WN 1992

Nový vodou chlazený motor (W) s olejovým ostřikem pístů jako u starších olejem chlazených motorů. SNížena rozteč mezi válci o 10 mm a to dovolilo zkrátit klikovku o 57 mm. Rám byl svařen z pětihraných trubek a snížilo se torzní pnutí. Vystužená zadní kyvka.
MOTOR
Vrtání-zdvih Obsah Komp.poměr Karburátory Max.výkon Max.moment
70×48,7mm 749ccm 11,8:1 Mikuni BST38SS 118PS@11500ot 71Nm@9500ot
PODVOZEK - GR7BB
Rozvor Úhel řízení Světlost Suchá hmotnost Pohotovostní hmotnost Pneu přední Pneu zadní
1435mm 66° 130mm 210kg 231kg 120/70-ZR17 170/60-ZR17


GSX-R 750 WP 1993

Přišlo pár kosmetických změn, snížením umístění klikovky se posunulo těžiště poněkud dolů. Zmenšen úhel mezi ventily o 4° a to na 16°.
MOTOR
Vrtání-zdvih Obsah Komp.poměr Karburátory Max.výkon Max.moment
70×48,7mm 749ccm 11,8:1 Mikuni BST38SS 117PS@11500ot 78,5Nm@9500ot
PODVOZEK - GR7BB
Rozvor Úhel řízení Světlost Suchá hmotnost Pohotovostní hmotnost Pneu přední Pneu zadní
1435mm ° 130mm 208kg kg 120/70-ZR17 170/60-ZR17


GSX-R 750 SPR 1994

Šestipístkové třmeny a silnější USD vidle (43 mm) s modrým eloxem. Hliníková vodní pumpa, magneziový ventildekl, odlehčená a přepracovaná zadní vidlice. Hmotnost je tam kde byla jedenáctka v roce 86.
MOTOR
Vrtání-zdvih Obsah Komp.poměr Karburátory Max.výkon Max.moment
×mm 749ccm     117PS@11500ot 78,5Nm@9500ot
PODVOZEK - GR7BB
Rozvor Úhel řízení Světlost Suchá hmotnost Pohotovostní hmotnost Pneu přední Pneu zadní


GSX-R 750 S 1995

Nové barevné provedení. Vidlice nebyla už modrá, ale stříbrná.
MOTOR
Vrtání-zdvih Obsah Komp.poměr Karburátory Max.výkon Max.moment
117PS@11500ot 78,5Nm@9500ot
PODVOZEK - X
Rozvor Úhel řízení Světlost Suchá hmotnost Pohotovostní hmotnost Pneu přední Pneu zadní
199 kg


GSX-R SRAD 750 T 1996

Suzuki opustila dvojitý kolébkový rám a nahradila jej zcela novým Delta boxem. Electronicky ovládané 39mm karburátory, nový systém SRAD, válce dostaly novou povrchovou úpravu SCEM. Nový nízkozdvihový motor. Přední 43 mm vidlice a zadní tlumič je plně nastavitelný. Barvy žluto-hnědá a samozřejmě  modro-bílá.
MOTOR
Vrtání-zdvih Obsah Komp.poměr Karburátory Max.výkon Max.moment
72×46mm 749ccm 11,8:1 Mikuni BDSR39 128PS@12000ot 80Nm@10000ot
PODVOZEK - GR7DB
Rozvor Úhel řízení Světlost Suchá hmotnost Pohotovostní hmotnost Pneu přední Pneu zadní
1400mm 66° 130mm 179kg 204kg 120/70-ZR17 190/50-ZR17


GSX-R SRAD 750 V 1997

bez vážnějších změn
MOTOR
Vrtání-zdvih Obsah Komp.poměr Karburátory Max.výkon Max.moment
72×46mm 749ccm 11,8:1 Mikuni BDSR39 128PS@12000ot 80Nm@10000ot
PODVOZEK
Rozvor Úhel řízení Světlost Suchá hmotnost Pohotovostní hmotnost Pneu přední Pneu zadní
1400mm 66° 130mm 179kg 204kg 120/70-ZR17 190/50-ZR17


GSX-R SRAD 750 W 1998

V roce 98 zahodila GSX-R karbíky a dostala elektronicky řízený vstřikování paliva (EFI) se 46 mm širokým sacím hrdlem. Přibylo mraky čidel-teplota vzduchu, vody, poloha škrtící klapky, otáčky, optimální lambda atd. Rozvor zkrácen o 5 mm. K již tradiční modro-bílé přibyla nová oranžovo-černá kombinace.
MOTOR
Vrtání-zdvih Obsah Komp.poměr Karburátory Max.výkon Max.moment
72×46mm 749ccm 11,8:1 x 135PS@11600ot 67Nm@7500ot
PODVOZEK - GR7DB
Rozvor Úhel řízení Světlost Suchá hmotnost Pohotovostní hmotnost Pneu přední Pneu zadní
1395mm 66° 130mm 179kg 205kg 120/70-ZR17 190/50-ZR17


GSX-R SRAD 750 X 1999

Stejný rám, stejný barvy, stejný všechno.
MOTOR
Vrtání-zdvih Obsah Komp.poměr Karburátory Max.výkon Max.moment
72×46mm 749ccm 11,8:1 EFI 46mm 135PS@12300ot 82Nm@10300ot
PODVOZEK
Rozvor Úhel řízení Světlost Suchá hmotnost Pohotovostní hmotnost Pneu přední Pneu zadní
1395mm 66° 130mm 179kg 207kg 120/70-ZR17 190/50-ZR17


GSX-R 750 Y 2000

Nová, silnější, lehčí, krásnější, ostřejší (a dražší:-). Nezůstal kámen na kemani. Horní polovina klik.skříně je jeden díl i s válci. Vzduch proudí přes dvě škrtící klapky přičemž jedna je ovládaná rukojetí a druhá počítačem.Prodloužena zadní kyvka o 20 mm. Po malé dietce klesla hmotnost na úctyhodných 166kilo nasucho. Je opět na prvním místě coby nejlehčí a nejvýkonější 750.
MOTOR
Vrtání-zdvih Obsah Komp.poměr Karburátory Max.výkon Max.moment
72×46mm 749ccm 12,0:1 EFI 2-52mm 140PS@12500ot 83Nm@10500ot
PODVOZEK
Rozvor Úhel řízení Světlost Suchá hmotnost Pohotovostní hmotnost Pneu přední Pneu zadní
1410mm 66° 130mm 166kg 195kg 120/70-ZR17 180/55-ZR17


GSX-R 750 K1 2001

Oproti předchozímu ročníku pouze malá změna v barevném designu kapotáže.
MOTOR
Vrtání-zdvih Obsah Komp.poměr Karburátory Max.výkon Max.moment
72×46mm 749ccm 12,0:1 EFI 42mm PS@ot Nm@ot
PODVOZEK
Rozvor Úhel řízení Světlost Suchá hmotnost Pohotovostní hmotnost Pneu přední Pneu zadní
1410mm ° 130mm 166kg kg 120/70-ZR17 180/55-ZR17


GSXR 1100 G 1986

Suzuki GSXR 1100 se začala vyrábět v roce 1986. Byla v červeno-černé a modro-černé kombinaci.
Motor je chlazen olejem a vzduchem (vodou jen za deště:-) SACS. Rozvod DOHC se čtyřmi ventily na válec TSCC. Výfuk sveden do jednoho tlumiče. Dvojitý kolébkový rám z hliníkové slitiny. Přední vidlice i zadní tlumič je nastavitelný.
MOTOR
Vrtání-zdvih Obsah Komp.poměr Karburátory Max.výkon Max.moment
76×58mm 1052ccm 10,0:1 Mikuni BST34SS 130PS@9500ot 103Nm@8500ot
PODVOZEK GU74B-100001
Rozvor Úhel řízení Světlost Suchá hmotnost Pohotovostní hmotnost Pneu přední Pneu zadní
1460mm 64° 116mm 197kg 227kg 110/80-18 150/70-18


GSXR 1100 H 1987


Nové grafické provedení. Jinak stejné jako u loňského modelu.

TEST MOTOCYKLU

MOTOR
Vrtání-zdvih Obsah Komp.poměr Karburátory Max.výkon Max.moment
76×58mm 1052ccm 10.0:1 Mikuni BST34SS 130PS@9500ot 103Nm@8500ot
PODVOZEK GU74B-103282
Rozvor Úhel řízení Světlost Suchá hmotnost Pohotovostní hmotnost Pneu přední Pneu zadní
1460mm 64° 116mm 197kg 227kg 110/80-18 150/70-18


GSXR 1100 J 1988


Nový grafický provedení. Mírně změněná nádrž. Nový 3 paprskový kola, ale stále 18". O 7% větší olejovej chladič.

Motor a rám stejnej jako u roku ´87.

MOTOR
Vrtání-zdvih Obsah Komp.poměr Karburátory Max.výkon Max.moment
76×58mm 1052ccm 10.0:1 Mikuni BST34SS 130PS@9500ot 103Nm@8500ot
PODVOZEK GU74B-106265
Rozvor Úhel řízení Světlost Suchá hmotnost Pohotovostní hmotnost Pneu přední Pneu zadní
1460mm 64° 116mm 199kg 229kg 110/80-18 160/60-18


GSXR 1100 K 1989


Druhá generace s novým rámem, kapotou a koly. Motor modernizován. Nový výfukový systém 4-2-1-2. Provedení v bílo-modré, černo-červené a černo-šedé. Přední vidlice má 8 stupňů nastavení pružení a 10 stupňů nastavení tlumení. Zadní tlumič stavitelný ve čtyřech stupních.

TEST MOTOCYKLU

MOTOR
Vrtání-zdvih Obsah Komp.poměr Karburátory Max.výkon Max.moment
78×59mm 1127ccm 10,0:1 Mikuni BST36SS  138PS@9500ot 117Nm@7250ot
PODVOZEK GV73B-100001
Rozvor Úhel řízení Světlost Suchá hmotnost Pohotovostní hmotnost Pneu přední Pneu zadní
1440mm 65,5° 99mm 210kg 240kg 120/70-17 160/60-17


GSXR 1100 L 1990


Nové grafické provedení. Nové Upside Down vidlice. Zadní tlumič plně nastavitelný. Motor jako model 1989.
MOTOR
Vrtání-zdvih Obsah Komp.poměr Karburátory Max.výkon Max.moment
78×59mm 1127ccm 10,0:1 Mikuni BST36SS 143PS@9500ot 117Nm@7250ot
PODVOZEK GV73B-103392
Rozvor Úhel řízení Světlost Suchá hmotnost Pohotovostní hmotnost Pneu přední Pneu zadní
1465mm 65,5° 99mm 219kg na 130/60-17 180/55-17


GSXR 1100 M 1991


Nová kapotáž a grafické provedení. Nová hlava válců a nové karburátory

MOTOR
Vrtání-zdvih Obsah Komp.poměr Karburátory Max.výkon Max.moment
78×59mm 1127ccm 10,0:1 Mikuni BST40SS 149PS@10000ot 112Nm@7250ot
PODVOZEK GV73B-106082
Rozvor Úhel řízení Světlost Suchá hmotnost Pohotovostní hmotnost Pneu přední Pneu zadní
1465mm 64° 91mm 226kg ? 120/70-17 180/55-17


GSXR 1100 N 1992


Nové grafické provedení jinak stejné jako model 1991.

MOTOR
Vrtání-zdvih Obsah Komp.poměr Karburátory Max.výkon Max.moment
78×59mm 1127ccm 10,0:1 Mikuni BST40SS 149PS@10000ot 112Nm@7250ot
PODVOZEK GV73B-108660
Rozvor Úhel řízení Světlost Suchá hmotnost Pohotovostní hmotnost Pneu přední Pneu zadní
1465mm 64° 91mm 226kg ? 120/70-17 180/55-17


GSXR 1100 W P 1993


Třetí generace s novou kapotáží, vodou chlazeným motorem (W) a modernizovaným rámem.

MOTOR
Vrtání-zdvih Obsah Komp.poměr Karburátory Max.výkon Max.moment
75,5×60mm 1074ccm 11,2:1 Mikuni BST40SS 155PS@10000ot 115Nm@9000ot
PODVOZEK - GU75C
Rozvor Úhel řízení Světlost Suchá hmotnost Pohotovostní hmotnost Pneu přední Pneu zadní
1485mm 65,5° 100mm 221kg ? 120/70-17 180/55-17

staženo z gixxer´s page a Mickeho GSX-R pages