Po dvou letech společnýho soužití s mou Suzou jsem se rozhodl trochu pospravit stárnoucí vzhled a udělat z ní něco jinýho než běžný GSX-R z konce 90.let minulýho století. Na začátku jsem sice netušil kam to všechno až dospěje, ale teď vím, že to není ještě konec. Ale pěkně od začátku. Starý GSX-R vzduch-olej má dle mýho vcelku hezkej motor a tak pár dní po koupi šli dolů boční plasty (sice za to mohlo i dření v zatáčkách ale obnažení motoru bylo tím hlavním). Dva roky jsem jezdil s plochým, nezvzhledným čumákem a na podzim 2001 jsem se rozhodl si s celou motorkou trošku pohrát.

Po 500 kilometrové cestě zpět ze Slovenska jsem zavrhnul úzký řidítka sklopený dolů a chtěl jsem něco s podobným posedem jako naháč. Sundal jsem půlený origo řidítka a do udělaných objímek který jsem připevnil k hornním brýlím jsem uchytil duralový krosový řídítka s hrazdou. Přineslo to malý problémky - byly krátký hadice od spojky a brzdy a lanko plynu. Lanko se udělalo nový a hadice jsem vyměnil za opletený teflonky. Líp vypadají a hlavně líp brzdí. Podobný hadice jsem použil i na přívod oleje do chladiče.

Sháněl jsem nějakou masku dopředu, ale moc se mi nelíbilo klasický UFO s dvouma bodovkama -v noci to nesvítí a za štítek se člověk moc neschová což nad 200km/h ocení. Sehnal jsem laminátovou masku z MVmotoplast za necelých 15 stovek. Problém zase byl sehnat do toho 2 světla průměr 10cm. Nakonec jsem je objevil- Babeta Czech Made. Krásně tam padnou jen se muselo dořešit uchycení a vyměnit patici na klasickou H4. Měl jsem trochu obavy jak bude parabola vrhat světla když tam dám jinou žárovka než tam patří, ale viditelnost je víc než dostačující. Bohužel parabola neměla parkovačku tak jsem jedno světla musel provrtat a dát tam gumovou průchodku s malou žárovkou. Maska je uchycená na spodních a horních brýlích takže se otáčí s kolem na rozdíl od původního stavu kdy světlo a přední maska byla uchycena přes lešení k rámu.

Na silnou motorku se opravdu nesluší 160 mm zadní "galuska" a tak jsem vyměnil 4,5" ráfek za 5,5" ze SRADA 750. Musel jsem trochu upravit vymezovací kroužky a vyměnit zadní kotouč , neboť na SRADovi je menší průměr. Další věcí byla rozeta, která měla o 6 zubů míň než na 11 a unašeč měl jinou roztečnou kružnici uchycovacích šroubů, ale nakonec jsem sehnal 48 zubou rozetu na SRADa. Už se tam nevešel původní laminátovej spodní blatník co byl přímo nad kolem a byl i jako kryt řetězu. Vadilo mi stříkání vody a písku přímo na zadní tlumič a dlouho hledal něco šikovnýho na zakrytí. Nakonec jsem objevil u kamaráda dětskej bryndák - pro dítě absolutně nevhodnej, ale jako blatníček uplně super. Je to pružnej, modrej, perleťovej plast, kterýmu nevadí lítací kamýnky ani mráz.

Menších změn doznalo i výfukový potrubí. Měl jsem tam originál nerezový koncovky, který už byly trošku lízlý od asfaltu a byly docela těžký. Nechtěl jsem vykuchanou trubku, kvůli spotřebě, ničení motoru, ochuzení se o spodní tah a taky pro hluk kterej při delší cestě je docela otravnej. Chtěl jsem něco na míru za málo peněz. Co jinýho může na tento motor padnout líp než koncovka z B12. Je to docela velkej, hliníkem opláštěnej, kanón kterej si vyžádla i změnu svodů z původních 4-2 za 4-1.

Teď Suzu čekala největší změna-novej lak. Vybral jsem si modrou a červenou perleť a na přední masku jsem chtrěl nějakej xichtík. Toho se ujal Pavel a stříkal o 106. Na nádrž a podsedlovku jsem hodil reflexní nálepky a všechno i s kolama se přelakovalo 3 vrstvama laku. Z předchozí zimy jsem měl rozleštěnej rám a jen zbývalo doladit další hliníkový věci a ty co už byli dovést k větší dokolnalosti.

tak jsem si ji dovezl už bez kapot předek-zadek 2002 stav 2002

Píše se rok 2005 a měření na brzdě ukázalo hodně nevhodnou volbu s tlumičem výfuku z GSF1200. Na grafech níže vidíte kroutící moment a výkon na zadním kole. K tomu je potřeba připočíst ztráty v převodech a jsme na motoru.Jak je uvedeno v článku o měření výkonu není až tak zajímavé měřit absolutní hodnoty výkonu jako spíš řešit "tuning" porovnávací metodou. Fialový graf je pro koncovku GSF1200, červený graf plnou čarou je měřeno bez koncovky a červený graf tečkovaně je koncovka z R1 (originál uzavřený tlumič). Vše je vidět z grafu jen bych rád uvedl subjektivní pocit z jízdy. Motorka má teď koncovku z R1 a na jedničku jde po plynu na zadní kolo, na dvojku jde v 7000 po krátkým ubrání plynu a následné akceleraci. S koncovkou GSF 1200 šla na zadní na jedničku jako nyní na dvojku. Jen možná bude nutné přes zimu upravit uchycení, mám pocit, že by brzo v zatáčce šla koncovka až na zem.

momentová křivka na myGSXR výkonová křivka na myGSXR s novou koncovkou výfuku v roce 2005

autor: GSX-Roll