Kawasaki ZX12R
prosinec 2008

Jednou ze zakázek byla také legendární Kawa ZX-12R. Měla klasickou závadu převodovky-při jízdě vyskakoval druhý rychlostní stupeň. Tato závada bývá nejčastěji způsobena řazením bez spojky (např. při závodech nebo jízdě po zadním kole atd.) Motor tedy musel ven.
Jeho demontáž je ale díky dutému skořepinovému rámu, který pod motor nezasahuje, pohodlná ( když opomeneme váhu motoru…). Rám je zvláštní také v tom, že se v jeho dutině nachází airbox. Další zvláštností je přístup ke svíčkám – žádný totiž není, k jejich výměně musíte motor o několik centimetrů vyvěsit:-(
Vyndali jsme motor z rámu, následovala demontáž převodovky a kontrola jednotlivých dílů. Opotřebení bylo zjištěno na třech dílech - dvojkové kolo + pětkové kolo (které do něj zapadá), tyto měly strhnuté hrany na částech, kterými do sebe zapadají (zubové spojky). A samozřejmě vydřená řadící vidlička. Po nakoupení nových dílů jsme mohli převodovku a celý motor zkompletovat-samozřejmě po předchozím očištění všech dílů. Při montáži motoru do rámu je třeba dát pozor na vedení svazků elektrické instalace a vedení palivových hadic ( hrozí přiskřípnutí). Následovala montáž zbývajících částí-výfuk + svody, nádrž, která zasahuje až pod sedlo a kapoty, na kterých jsou zajímavá křidélka, která prý zabraňují turbulencím od předního kola v narušování proudu vzduchu podél motocyklu. Zbývalo nalít chladící kapalinu, nový olej a zmáčknout tlačítko START:-)

M. Trautman, A. Šeďa, 3.roč.



Zpět na seznam článků