Suzuki GSX-R 771
leden 2008

Jednoho podzimního dne, přijel k nám do dílem zákazník z Ostravska. Sebou přivezl dva motory Suzuki GSX-750R, první z roku 1992 a druhý z roku 1995. Zákazník si přál dát dohromady z těchto dvou motorů jeden, na který by už nemusel šáhnout a mohl jen bez problému jezdit. Uspokojit jeho potřeby znamenalo oba motory rozdělat do šroubku a zjistit co je na kterém dobré a naopak. Motor z roku 95 byl zadřený, takže základní kámen tvořil motor z roku 92. Po pečlivém změření a přezkoumání všech částí motoru jsme do jeho útrob uložili olejové čerpadlo , rozvodový řetěz, spojkové lamely a řadící kulisu s vidličkami z roku 95,ostatní zůstalo z roku 92, přidali jsme pár nových ložisek, gufer a O-kroužků pro lepší těsnost a provozuschopnost. Zvenku dostal motor nové vodní čerpadlo, vedení pro chladící kapalinu a pro ulehčení magnesiová víka spojky, snímače zapalování a ventilové víko, to vše také z roku 95. Jak už napověděl nadpis tohoto článku GSXRo nebylo nebo spíše nezůstalo jako normální sériové sedmpade. Zákazník měl totiž zajímavý požadavek a to, že chce svoji sériovku nechat převrtat na jiný objem. Ať už z pocitu nedostatečného výkonu nebo horší těsnosti válců volba podle přání padla na firmu Wiseco a její nabízený kit 771 ccm a s tím spojený výbrus, nové kované písty (rozdíl ve hmotnosti oproti sériovým je 3g z původních 160g) a nové pístní kroužky. Cena takového kitu je cca 16 000 Kč a stejně jako Vy se musím ptát jestli to stojí za to a věřím, že ano (ve srovnání s cenou cca 20 000Kč při výměně orig. pístů s kroužky). Mezi tím, než dorazily nové písty, kroužky a vybroušené válce, jsme repasovali hlavu z roku 95, která byla nutná kvůli držákům motoru. Hlava byla kompletně vyčištěná, zabroušená a vyleštěná. Všech 16 ventilů dostalo nová gufera, jejich sedla patřičně zabroušena, aby nedocházelo k sebemenšímu úniku paliva jak nasátého tak spáleného. Když dorazil konečně nový kit, mohlo se kompletovat. Stírací kroužky z tohoto kitu jsou velmi tenké a expandér mezi nimi nízkou opěrnou drážku a montáž je velmi náročná oproti originál kroužkům. Na motorce majitel dělá ještě další úpravy, ale oživení motoru a nastavení zapalování Ignitech a karburátorů bude provedeno opět v naší škole.

Jiří Zvěřina, 2.C

Zpět na seznam článků